Cari disini

04/08/09

Kendala menulis dan membaca huruf jawa bagi siswa smp

Pelajaran bahasa jawa merupakan momok bagi siswa yang identik dengan klasik, kedaluwarsa, ketinggalan jaman. Apalagi kalu sudah memasuki aspek membaca dan menulis yang menggunakan huruf jawa. Hanacaraka identik dengan tulisan lampau yang sudah tidak dikuasi orang jaman sekarang. Padahal huruf-huruf jawa diburu orang sebagai desain klasik yang sangat menonjol dengan identitas jawa dan diwujudkan dalam poster desain kaos, atau barang apa saja yang bisa diaplikasikan.

Berikut ini anda bisa mengetahui kesulitan siswa dalam menulis huruf jawa.
1. Pembelajaran bahasa jawa di sekolah dasar tidak seluruhnya memberi bekal yang cukup minim terutama dalam hafalan bentuk huruf jawa.
Banyak diantara siswa tidak bisa membedakan mana ha, ta, la yang memang karakter hurufnya hampir sama. Huruf na, ka, da, sa, ca, wa, dha merupakan bentuk bentuk kelompok huruf yang juga mirip.
2. Konsintensi bentuk tulisan dalam huruf jawa yang dilihat siswa pada papan tulis tidak konsisten. Guru menulis huruf yang sama dengan goresan/ coretan yang berbeda.
3. Minimnya buku-buku tulisan jawa yang dimiliki siswa sangat terbatas sehingga kadang bentuk rujukan yang salah akan terus menjadi sumber belajar siswa.

Berikut ini merupakan kesulitan membaca huruf jawa yang dialami siswa
1. Bentuk bacaan menggunakan huruf jawa yang terlalu banyak menyebabkan siswa sudah stres trelebih dahulu sebelum memulai membaca.
2. Bentuk tulisan jawa yang menggunakan komputerisasi kadang menyebabkan bentuk tulisan yang berbeda karena sistem otomatisasi komputer, sehingga kadang tidak sesuai dengan yang dimasksudkan.
3. Perbedaan antara huruf yang satu dengan huruf yang lain belum dikuasi siswa sehingga membaca menjadi lambat.
4. Penyambungan huruf dalam kata dan klimat membutuhkan ketekunan, dan kejlian tersendiuri bagi pembaca tulisan jawa untuk bisa menafsirkan tulisan dan mengubah menjadi kata yang bermakna atau kalimat yang bermakna, syarat pembaca harus memiliki kemampuan kosa kata yang cukup

Kesulitan menulis dan membaca ini membutuhkan solusi pemecahan shingga hasil pembeajaran bahasa jawa menjadi lebih baik.

1 komentar:

BASA JAWA SMP SIDOARJO mengatakan...

Supados Lare Remen Maos lan Nyerat Jawi
Menawi sampun kawedar wonten seratan ing nginggil, pancen sedaya wau leres. Nanging kula wonten ing pamulangan ndamel crita ingkang ndadosaken lare2 remen nyerat Jawi (nggih boten sedaya). Kula cariyos mekaten :(kagem klas 8) Bocah-bocah, ing mangsa iki rak wis pada duwe wadi kang ora seneng di ngerteni wong...wong tuwa apa dene kanca, terus biasane nulis ana ing "buku harian". Lha... piye coba yen buku harian mau ditemu bapak, Ibu apa dene kanca ??? Isin to ?
Aku biyen rikala semana yo tau kayo ngono iku mau... Terus golek cara supaya senadyan buku harian ditemu sapa wae... wadi tetep ora kawiyak. Wusanane aku oleh cara, yaiku daktulis nganggo aksara Jawa, sanadyan migunakake basa apa bae (Indonesia apadene Jawa). Pancen wektu iku angel aku maca lan nulis Jawa. Gandheng iku mau daktindakake saben dina, ndadekake aku lancar maca lan nulis nganggo aksara Jawa. Naaah menawa iku mau bocah2 tindakake ora bakal rugi... mesthi bisa lan wadi tetep ora kawiyak sanadyan buku harian ditemu dening sapa bae.
..............................
Lajeng lare2 kula wajibaken nggadhahi buku harian ingkang dipun serat ngagem seratan Jawi.
Menika boten perlu dipun koreksi, nanging kita sagah njelasaken wonten pundi kemawon menawi siswa boten saget nyerat. Kita saged "ngontrol" kanthi ngutus lare maos lan nyerat Jawi wonten ing papan. Menawi boten saget, pratandha siswa boten andamel buku harian ingkang kaserat ngagem aksara Jawi.
Mekaten saking kula :
Sunardi SMP Negeri 1 Tarik Sidoarjo
Nuwun.